A Haihszün 01 nevű kínai hajó a déli szélesség 25. foka és a keleti hosszúság 101. foka környékén – Angus Houstonnak, a kutatást összehangoló ügynökség vezetőjének vasárnapi tájékoztatása szerint – egymástól hozzávetőleg két kilométerre fogott jeleket 37,5 kiloherzes frekvencián. A hajó mindössze pár pillanatig észlelte az első jelet, a másodikat viszont 90 másodpercig. Az Airbus repülőgépgyártó vállat szerint ez jellegzetes frekvencia egy vízben lévő feketedoboznál.
Perth-i sajtótájékoztatóján Houston közölte, hogy vasárnap az Ocean Shield ausztrál hajó is észlelt egy jelet, de egyelőre nem tudnak részleteket. A jelek jó nyomot jelentenek, de még mindig nem biztos, hogy az eltűnt géptől származnak – hívta fel a figyelmet. Hozzátette, hét ország repülőgépei, valamint kifinomult, a feketedobozok megtalálására alkalmas műszerekkel felszerelt hajók vesznek részt a keresésben. A térségben azonban nagyon mély az óceán, ami megnehezíti a kutatást. “Az óceánban rengeteg zaj van” – intett óvatosságra Angus Houston.
A feketedoboz akkumulátorai várhatóan hétfőn lemerülnek, azután még nehezebb lesz megtalálni a gépet. Angus Houston arról is beszélt, hogy a szakértők felülvizsgálták a gép lehetséges útvonaláról szóló feltételezéseket, azt gondolják ugyanis, hogy az utasszállító a korábban gondoltnál nagyobb sebességgel haladhatott, vagyis a mostaninál délebbre is keresni kell a roncsokat. A kutatás eddig Perth-től mintegy 1700 kilométerre északnyugatra folyt.
A Boeingnek március 8-án veszett nyoma, miközben 239 emberrel a fedélzetén Kuala Lumpurból Pekingbe tartott. A hatóságok továbbra sem zárják ki, hogy műszaki hiba okozta a tragédiát, ugyanakkor úgy vélik, több jel – köztük a gép kommunikációjának megszűnése – arra utal, hogy az MH370-es járatot szándékosan téríthették el eredeti útvonalától több ezer kilométerrel.