A nyilvánosságra hozott, összességében 54 perces, tömör és többnyire technikai fordulatokat tartalmazó üzenetváltás semmilyen rendellenességet nem fedett fel a gép irányításával kapcsolatban – közölte kedden Hishammuddin Hussein, Malajzia közlekedési minisztere, és hozzátette, hogy a leiratot eddig a rendőrségi nyomozás miatt tartották vissza.
Korábban a lapok azt írták, hogy “Rendben, jó éjszakát” volt a pilóták utolsó üzenete és a korábbi változat szerinti, a szabványtól eltérő szövegezés akkor azt a gyanút erősítette, hogy az utasszállítót vezető 53 éves Zaharie Ahmad Shah pilóta és a 27 éves Fariq Abdul Hamid másodpilóta önszántukból téríthették el a repülőgépet eredeti útvonalától. Nem világos, hogy ha nem ez volt az utolsó üzenet, akkor miért nem cáfolták azt a maláj hatóságok.
A kínai hatóságok korábban élesen bírálták Malajziát, amiért információkat tartott vissza, és rosszul irányította a kutatást. A fedélzeten utazók többsége kínai állampolgár volt, és hozzátartozóik hetek óta elkeseredetten próbálnak információkhoz jutni a szerencsétlenül járt utasszállító sorsáról.
Jelenleg az Indiai-óceán egy távol eső, déli részén kilenc hajó és tíz repülőgép keresi az MH370-es járat roncsait. Az ausztrál haditengerészet Ocean Shield nevű hadihajója a fedélzetén egy feketedoboz-kereső hangradarral hétfőn kihajózott Perth városából, hogy segítsen a repülőgép feketedobozainak felkutatásában, amelyek adatokkal szolgálhatnak a történtekről.
A Malaysian Airlines Boeing 777-es típusú utasszállítója 239 emberrel a fedélzetén március 8-án tűnt el végleg a légi irányítók radarjáról, miközben Malajziából Pekingbe tartott.