Kína a világ legnagyobb légi piaca. Az Airbus és a Boeing késhegyig menő harcot folytat érte. Az Airbus azt remélte, hogy Hszi Csinping elnök párizsi látogatása meghozza a döntést és Peking az A 330-asra alapozza a kínai légi közlekedés jövőjét. Csakhogy vita van az Unió és Kína között a repülőgépek környezetszennyező hatásával kapcsolatban, azonkívül pedig a Boeing is minden követ megmozgat a saját gépe érdekében.
Tiencsinben 2009 óta gyártják az A 320-as gépet, s ez egészen 2025-ig folytatódik. Ezenkívül abban is megállapodtak, hogy Kína részt vesz a francia EC 175-ös helikopter gyártásában. Ebből 1000 darab készül el. Ami az A 330-ast illeti: folytatódnak a tárgyalások az Airbus és Peking között. Hszi Csinping kínai elnök és Francois Hollande jelen volt az ünnepélyes aláíráson, amely döntő fontosságú az Airbus szempontjából, hiszen biztosította tartós jelenlétét a világ legnagyobb és dinamikusan növekvő légi piacán.
Korábban Amerikában bírálat érte az európai repülőgépgyártó céget, mert Washington szerint olyan technológiát telepített Tiencsinben, mely katonai célokra is felhasználható. Az amerikai Boeing és az európai Airbus késhegyig menő harca azóta is folyik a kínai piacért, amely már most is a legnagyobb a világon.