Pénzügyi segítségre van szüksége a maláj légitársaságnak

Már az MH370-es járat rejtélyes eltűnése előtt is pénzügyi gondokkal küszködött a Malaysian Airline, de most lehet, hogy állami mentőcsomagra szorul. A cég készpénzállománya mindössze 1,2 milliárd dollárra rúgott az év végén, ami kevesebb, mint az elmúlt két negyedév átlagos működési költsége – írja a Reuters.

Pénzügyi mentőcsomagra szorulhat a maláj légitársaság, a Malaysian Airlines System. A légitársaság az elmúlt hetekben azért került a figyelem középpontjába, mert rejtélyes módon eltűnt az egyik repülőgépe. A hivatalos magyarázat szerint a Boeing 777-es repülőgép az Indiai-Óceánba zuhant, bár a roncsokat továbbra sem találták meg bizonyítottan.

Már a baleset előtt is pénzügyi gondokkal küszködött a légitársaság, de most lehet, hogy mentőcsomagra szorul. A cég állami többségi tulajdonban van, legnagyobb tulajdonosa a Khazanah Nasional, Malajzia állami befektetési alapja, amely 69%-os részesedéssel rendelkezik a cégben. Nemrég csökkenteni akarta a részesedését a vállalatban, de a légiközlekedési szakszervezet megakadályozta a tervezett részvénycserét az AirAsiával.

A társaság az év végén 1,2 milliárd dollár készpénzzel rendelkezett, ami kevesebb, mint az elmúlt két negyedév átlagos működési költsége – emlékeztet a Reuters. A cég már három éve folyamatosan negatív működési cash flow-val üzemel, a szabad cash flow pedig hatodik éve mínuszos.

A gép eltűnése is költségeket róhat a légitársaságra, bár a gép biztosítva volt, valószínűleg kompenzációkat kell majd fizetnie a hozzátartozóknak. Ráadásul a gépeltűnés miatt könnyen elképzelhető, hogy meginog a légitársaságba vetett bizalom, így az utasok elpártolhatnak a vállalattól.

A Credit Suisse szakértője szerint még ha el is könyveljük úgy ezt a gépeltűnést, mint egyszeri esetet és kiderül, hogy nem a légitársaság tehet róla, az elkövetkezendő néhány negyedévben csökkenhetnek a foglalások, ami további jegyárcsökkenéseket von maga után. Mindeközben a költségszint magas maradhat. Nagyon valószínű, hogy a likviditás tovább romlik és még a napi működés finanszírozásához is tőkeinjekcióra lesz szüksége.

A Malaysian Airline utoljára egy évvel ezelőtt jutott 1 milliárd dollárnyi forráshoz zártkörű részvénykibocsátással.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez