Azért nem közölték korábban ezt az információt, mivel azt nem kérte senki kifejezetten – mondta a légierő szóvivője. “Nem tulajdonítottunk neki semmi jelentőséget, a gép nem lépett be az ország légterébe, Malajzia pedig nem pontosította, hogy milyen értesülésekre kíváncsi” – mondta.
A tájékoztatás szerint a szóban forgó utasszállító kanyargós útvonalon repült a Malaka-szoros felé. Ez az a terület, ahol a malajziai hatóságok utoljára észlelték az eltűnt járatot. A thaiföldi szóvivő mindazonáltal hozzátette, a hadsereg nem biztos benne, hogy ugyanarról a repülőgépről van-e szó.
A maláj védelmi miniszter eközben visszautasította azt az amerikai bírálatot, amely szerint Malajzia nem osztott meg minden információt a kutatásban részt vevő külföldi kormányokkal. A tárcavezető szerint szoros az együttműködés mind az Egyesült Államokkal, mind pedig Kínával. “Reggel beszéltem Chuck Hagel amerikai védelmi miniszterrel és ezt követően kínai kollégámmal is” – mondta.
A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó repülőgép március 8-án tűnt el rejtélyes módon és azóta sincs nyoma. Fedélzetén 239 ember tartózkodott, köztük 154 kínai állampolgár.
Az eltűnt repülőgép utáni kutatásban részt vevő országok száma a hét végén huszonhatra nőtt a korábbi tizennégyről. Kuala Lumpur azt követően kérte újabb országok csatlakozását, hogy arra a következtetésre jutottak: a repülőgép sokkal messzebbre juthatott, mint korábban gondolták.
A nyomozók szerint a gép még hét órával a felszállása után is jelet adott egy műholdnak, és ebből arra lehet következtetni, akár a Kaszpi-tenger keleti partjáig, akár az Indiai-óceán déli részéig eljuthatott.