Fehér Nap: Valentin Nap Sadie Hawkins stílusban

Gyakran viccelődnek, hogy a Valentin napot tulajdonképpen képeslap és csokoládékészítők találták ki. Bár az ünnep a védőszentnek állít tiszteletet, az ünnepnap egy kicsit valóban édességbe burkolt lett. Mostanra minden február 14-e a virágokról, francos vacsorákról és a szív alakú csecsebecsékről szól, azonban a csöpögős hírnevével ellentétben a Valentin napnak semmi nyoma nincs azon az ázsiai kulturális jelenségen, amit Fehér Napnak neveznek.

 

 

Fehér Nap: Valentin Nap, Sadie Hawkins stílusban

Míg a nyugati stílusú Valentin nap a pároknak szól, hogy kifejezzék kölcsönös vonzalmukat egymás iránt, addig Ázsiában ez a nap csakis a férfiaké (hála egy egyszerű fordítási hibának 1950-ből). Minden február 14-én az ázsiai hölgyek csokoládéval és ajándékokkal halmozzák el a férfiakat. Ezek a hölgyek nem teljesen önzetlenek, csupán csak ajánlatot, vagy ígéretet tesznek március 14-ig, Fehér Napig.

A Fehér Nap sokkal inkább egy „költekezz csak” válasz a nyugati Valentin napra. Képzeljük el a Valentin napot, vonjuk le a csokoládét, szorozzuk meg az édességeket és cukorkákat ezerrel, dobjunk be egy extravagáns kozmetikai csomagot, vagy divatos kézitáskát és megkapjuk a Fehér Napot. Ezt a köntörfalazó (és nyomással kísért) ünnepet napjainkra már ünneplik Dél-Koreában, Taiwan-on és Japánban is – és szó szerint egy édesség forgalmazó vállalat hozta létre.

A mályvacukor nem talált célba

Az egész 1977-ben egy megbukott mályvacukor kampánnyal kezdődött. A Japán Nemzeti Cukrászipari Egyesületnek szüksége volt az eladások serkentésére és mi adott volna nagyobb löketet a piacnak, mint egy kitalált ünnepnap. A terv bevált. Részben.

Az első – Mályvacukor Nap – arra kényszerítette a férfiakat, hogy lepjék meg hölgy partnerüket. Az egyesület azért választotta a mályvacukrot, mert a fehér a tisztaság és igaz szerelem jelképe. A jó szervezés ellenére a Mályvacukor Nap már a bevezetése napján halott volt, azonban hála a marketing válasznak a következő március 14-én a japán hölgyek már úsztak a fehér édességekben.

Az 1980-as években a Fehér Nap egy teljes kulturális jelenségként tört ki, végigsöpört egész Ázsián és a hölgyek imádták. Manapság az ünnepnapot megelőző hetekben a boltok megtelnek az ünnepre szóló csokikkal, tortákkal, süteményekkel és édességekkel.

Urak, figyelem

Ha a férfiakat elárasztják csokoládéval és kis ajándékokkal Valentin napon, a hölgyek azt várják el, hogy a kölcsönös ajándék legalább háromszoros olyan legyen Fehér Napon. Alapvetően, ha a hölgy megajándékozza a férfit egy doboz, házilag készült csokival, a férfi legalább egy márkás és csinos sállal, vagy kiegészítővel tartozik a kapott édesség révén. Míg a legtöbb férfi 100-250 dollár között költ, addig némelyek kiadása ilyenkor meghaladja az 500 dollárt is az ünnep alkalmából.

Élvezze a kötelező csokoládéját kolléga

A romantikára összpontosult nagy figyelemtől függetlenül a Valentin Nap és Fehér Nap nem feltétlenül csak a pároknak szól. Barátok, családtagok és emberek, akiket nem feltétlen kedvel (például főnökök és munkatársak) szintén elvárják az ajándékot ezen a napon. A giri choco japán szót kifejezetten erre az ajándékozásra találták ki. Ennek nyomán, ha vészhelyzet állna elő, mindig érdemes egy doboz csokit, vagy édességet tartani a fiókban február és március 14-én.

A Fehér Napi ajándékok etikettje

Kezdő Fehér Naposok figyelem. A díszes és igényes házi készítésű csokoládék csak a kiemelkedően fontos másiknak szólnak. Ha egy átlagos kollégának, vagy barátnak adunk át ilyet az nagyon rosszul jöhet ki. Ha kétely áll fenn, toldja meg egy egyszerűbb édességgel.

Továbbá, ha férfi és kedveskedni szeretne, vagy randira hívná a hölgyet, egy olcsó sarki közértből való nyalóka rögtön sayonara-t (viszlát) jelenthet. Ebben az esetben az újonnan függetlenné vált illető egy adag fekete bab csipetkébe fojthatja bánatát április 14-én, a találóan elnevezett Fekete Napon.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez