A szakértők már egyetértenek abban, hogy valakinek a gép személyzetéből, akár akaratlagosan, akár kényszer alatt de együtt kellett működni a gépeltérítőkkel. A transzpondert ugyanis, ami a gép pontos adatait jelezte az irányítótornyoknak éppen akkor kapcsolták ki, amikor a maláj légtérből már kilépett, és belépett volna Vietnam légterébe. itt a legkisebb az esélye annak, hogy hamar észreveszik a gép eltűnését. Azt, hogy ezután mi történhetett a fedélzeten csak találgatni tudjuk. A katonai radarok adataiból az látszik, hogy a gép először meredek emelkedésbe fogott, majd gyorsan süllyedni kezdett. Egyes szakértők ebből arra következtetnek, hogy a transzponder kikapcsolása után küzdelem lehetett a fedélzeten, ami végül a gépeltérítő(k) győzelmével végződött. A maláj rendőrség mellett az FBI is bekapcsolódott a nyomozásba, annak érdekében, hogy kideríthessék végül is kik voltak azok, akik a maláj miniszterelnök szavaival “célzatosan eltérítették” a gépet. Elsőként a két hamis útlevéllel a gépre szálló iráni utasra gyanakodtak. Később azonban egyértelmű lett, itt ugyan bűntényről van szó bizonyos értelemben, de ez pusztán az embercsempészet egy kifinomultabb módja – az egyik iránit várta volna családja a berlini reptéren. A kínai média először ujgur terroristákra gyanakodott, hiszen a gép utasainak többsége kínai volt, és ujgur szeparatisták az utóbbi időben több támadást is elkövettek Kínában. Azonban erre a feltételezésre sem találtak semmiféle támpontot.
A nyomozás ekkor fordult a pilóták felé. Repülési szakértők ugyanis arra figyelmeztettek, hogy valószínűtlen, hogy Boeing-777-et ilyen ügyesen a radarokat kikerülve bárki elvezethette volna, aki nem vezette még ezt a típust. A más gépeken, akár kisebb Boeingeken nyert tapasztalatok nem lennének elegendőek ehhez. Sőt, tekintve a gép kiképzését, az is lehetetlennek látszik, hogy valaki egyáltalán úgy megszerezhesse a gép felett az uralmat, hogy a pilóták ne tudjanak előtte vészjelzést leadni. A két pilóta közül előbb Fariq Abdul Hamid került képbe. Egy részről korábban nőket fogadott a kabinban – ami ugyan azt bizonyította, hogy a biztonsági előírásokat nem mindig tartja be, de okot még nem ad a gépeltérítésre. Mások viszont éppen vallásos muszlim elkötelezettségét rótták fel neki. Az indiai sajtóban már olyan találgatások láttak napvilágot, hogy a gépet terrortámadáshoz akarták felhasználni. Ezt támasztotta volna alá Strobe Talbott volt amerikai külügyminiszter-hgelyettes is, aki ezt twittelte ki: “Maláj repülőgép rejtélye: Az irány, az üzemanyag és a hatótávolság arra enged következtetni, hogy egy indiai város ellen akarta 9/11-es típusú támadást elkövetni” A támadás azonban elmaradt, ami arra enged következtetni, hogy vagy a gép még azelőtt a tengerbe csapódott, hogy elért volna Indiáig – erre nem találtak nyomokat – vagy arra, hogy tovább repült, leszállt, és a későbbiekben használják fel hasonló célokra. Ez esetben a családtagok még reménykedhetnek is, rokonaik akár életben is lehetnek valahol a sivatagban. Ez utóbbi megoldásra enged következtetni az, amit Najib Razak maláj kormányfő jelentett be szombaton, hogy a kutatást kiterjesztik egészen Türkmenisztán és Kazahsztán déli részéig. A gép ugyanis, a hatóművek által a műholdakra küldött un.n. pingek tanúsága szerint még hét órát a levegőben töltött azután, hogy kikapcsolták a transzpondert.
Az indiai légvédelem azonban vasárnap reggelre egyértelműen cáfolta azt a lehetőséget. Ha a gép északi irányba indult volna, akkor mindenképpen az indiai légtéren kellett volna keresztülhaladnia. ha a kolkatai légiirányítás u.n. másodlagos (a gépek által kibocsátott jeleket figyelő) radarjain nem is tűnik fel, az indiai légierő (IAF) elsődleges radarjain mindenképpen meg kellett volna jelennie a gépnek. Sushil Mondal az indiai légiirányítók egyesületének vezetője szerint gyakorlatilag elképzelhetetlen, hogy egy ekkora gép végigrepülje Indiát úgy, hogy a légierő radarképernyőin ne tűnjön föl. Az ország határain tapasztalható folyamatos feszültség miatt az egész légteret napi huszonnégy órás folyamatos szigorú megfigyelés alatt tartják, és a napokban is volt riasztás, amit egy előre be nem jelentett meteorológiai ballon okozott. Egy Boeing-777 méretű tárgy azonnal riadóztatta volna az indiai légierőt. Sudhir Pillai ellentengernagy az Andamán és Nicobar Panancsokság vezetője pedig kizárta, hogy a gép a tengerbe zuhant volna az Andamán-tengeren.
Marad tehát az az elképzelés, hogy a Malaka-szorost, ahol utoljára észlelték a gépet az MH370-es járata déli irányban, az Indiai óceán felé hagyta el. Ott gyakorlatilag a nagy semmibe repültek. A Maldiv-szigetek és Afrika partjai között szinte teljesen üres a tenger. Apró lakatlan szigetek vannak csak a hatalmas víztükörben, amelyeknek a magyar olvasó a nevét sem hallotta még jószerivel. Ilyen a Nagy Britanniához tartozó Chagos szigetvilág, vagy a Franciaországhoz tartozó Tromelin sziget. Délre már csak a – szintén franciaoszághoz tartozó – szubantarktikus szigetek vannak – a legnagyobb közülük a Kerguelen sziget, de ezek is több ezer kilométerre vannak egymástól. A térség nagy részén még hajóforgalom sincs. Ezen a területen egy gép úgy tud a tengerbe veszni, hogy azt soha nem találja meg senki.
Vasárnap reggelre egy újabb elmélet került elő, a gépeltérítés miértjéről is. E szerint az utasszállítót Zaharie Sah Ahmed kapitány maga térítette le a pályájáról. A képzettsége, képessége mindenképpen megvolt hozzá. Megszállottja volt a repülésnek. A Kuala Lumpur-i reptér melletti luxusvillájában saját repülőgép-szimulátora volt. Állítólag, ha nem repült éppen valódi gépen,. szinte folyamatosan ezzel gyakorolt. Volt még két szenvedélye, a főzés – saját Youtube csatornát is indított receptekkel, és a politika. Elkötelezett híve volt Anwar Ibrahim ellenzéki vezetőnek, egykori miniszterelnök-helyettesnek. A maláj kvázi egypárt-rendszer ellen harcoló demokratikus aktivista ellen már számos – hívei szerint koncepciós – per indult, éveket börtönben is töltött. Most azonban jó eséllyel indult volna a választásokon. A bíróság azonban ismét bebörtönözte – ezúttal homoszexualitás vádjával – amit nem csak ő tartott nevetségesnek, hanem hívei szerint is egyszerű koncepciós eljárás volt. Sah főpilóta pedig éppen a hatalmas felzúdulást keltő, tumultuózus jelenetekkel tarkított perről érkezett a reptérre, hogy átvegye asz MH370-es járat parancsnokságát. Kollégái szerint, akik ekkor látták nagyon fel volt dúlva. A hatóságok házkutatást tartottak szombaton a kapitány villájában, de – ez is kiszivárgott – két számítógépet már korábban is lefoglaltak. Hogy ezeken mit találtak, azt pontosan nem tudni, azt azonban tudjuk, hogy laptopját Sah kapitány magával vitte a fedélzetre. Így ha voltak is bizonyítékok azok vagy a tenger mélyén hevernek sok ezer méter mélységben, vagy egy ismeretlen déltengeri szigeten pihennek az utasokkal együtt.