Made in Bangladesh – ez a kampány címe, mellyel Amerika egyik legnagyobb ruhagyára arra kívánja felhívni a figyelmet: a konkurrencia Ázsiában azért olyan olcsó, mert rémes körülmények között dolgoznak centekért a lányok és asszonyok.
Az American Apparel 12-14 dolláros órabért fizet. Ez az USA-ban is magasnak számít. Eközben Bangladesben 1 dollárt sem éri el az órabér. A körülmények szörnyűek, gyakoriak a tűzriadók és a balesetek. Dhakaban egy ruhagyár összeomlott, ahol több mint ezren maradtak a romok alatt. Akkor mindenki fogadkozott, hogy ezen változtatni kell, de a valóságban nem sokminden történt. Az olcsó munkaerő ugyanis vonzza a külföldi tőkét az olyan szegény országokba, mint Banglades, ahol óriási a munkanélküliség. Akármilyen szánalmasak a bérek, mindig akad jelentkező. A profitok pedig magasak, ezért aztán mindenki behunyja a szemét. Dhakaban a hétvégén is kigyulladt egy ruhagyár, de szerencsére a munkaszünet miatt nem volt bent senki.
Milyen érzés egy bangladesi lánynak résztvenni egy ilyen Made in Bangladesh kampányban félmeztelenül? A 22 éves Maks büszkén vállalja szerepét, de a vezetéknevét azért nem adja meg. Ő már Amerikában nőtt fel, de a vallásos rokonok otthon Bangladesben talán furcsállnák azt, hogy az ifjú hölgy félmeztelen a Made in Bangladesh kampány plakátján Amerikában.