Még mindig nem tisztázott, hogy pontosan mi történt. A malajziai hatóságok átnéznek minden olyan reptéri felvételt, amely segítheti a nyomozást. A Polgári Repülés Osztályának főigazgatója elmondta, hogy nem zárnak ki semmilyen eshetőséget, illetve, hogy korai még arról beszélni, hogy ez egy terrortámadás vagy egy szándékos bűncselekmény lett volna.
A vietnámi mentőegység repülői két olajfoltot és egy füstoszlopot vettek észre a keresés során azon a területen, ahol vélhetőleg eltűnt a repülőgép, de még nem tudják pontosan, hogy ezek kapcsolódnak-e az eltűnt géphez.
“Két mentőhajót és néhány hadihajót küldtünk oda, hogy megvizsgálják a helyszínt. Az olajfoltok körülbelül 15 km hosszúak. A jelentések nem szóltak arról, hogy a víz zavaros lenne, illetve hogy találtak volna olyan okot, ami miatt a gép elveszthette az összeköttetést az irányítással.” – mondta el a vietnámi helyettes közlekedésügyi miniszter.
Nem csak a gép eltűnése körül vannak furcsaságok, hanem a repülő utaslistájánál is. Egy olasz férfi, akinek a neve a gépre becsekkolók listáján volt, nem volt a repülő fedélzetén. Jelentések szerint valaki más használta Luigi Maraldi útlevelét, hogy feljusson a gépre. Az olasz külügyminisztérium tisztviselője megerősítette, hogy Luigi Maraldi él és éppen Thaiföldön nyaral, az útlevelét pedig tavaly augusztusban lopták el.
A londoni Daily Mirror szerint volt egy második utas, aki egy osztrák férfi útlevelét használta. Az osztrák hatóságok megerősítették, hogy Christian Kozel, az útlevél eredeti tulajdonosa jól van, útlevelét pedig két éve lopták el Thaiföldön. Az még nem tisztázott, hogy kik utaztak a hamis útlevelekkel a malajziai gépen. Mindkét európai férfi átlagos felépítésú, szemüveges, ami könnyebbé teszi, hogy bárki az ő bőrükbe bújjon. A maláj közlekedési miniszter helyettes egyelőre nem kívánta megerősítani azokat a találgatásokat, amelyek a két lopott útlevél miatt arról szóltak, hogy terroristák robbantották fel a gépet.
Annyi azonban bizonyosnak látszik, hogy valami nagyon hirtelen történt – a gép személyzetének ugyanis nem volt ideje, hogy vészjelzést adjon le a katasztrófa előtt.