A kínai alagút hosszabb lesz mint a világ jelenlegi két leghosszabb konstrukciója a tenger alatt: az egyik Japánban van, a másik a La Manche csatorna alatt. Dalian városát köti össze majd Yantai városával. Jelenleg ez a két város 1400 kilométerre van egymástól a szárazföldön. Ha valaki komppal kel át az öbölben, akkor nyolc órát kell rászánnia. Ha megépül az alagút a tengeri öböl mélyén, akkor elég lesz negyven perc. Évente 20 milliárd jüan hasznot hozhat az új alagút, tehát hamar megtérülhet. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a környezeti károk mennyit csökkennek hiszen jelenleg 1400 kilométert autóznak az emberek a két város között.
Legkevesebb 30 méterrel a vízfelszín alatt három részből áll majd az alagút. Két tíz méteres átmérőjű alagútban megy majd a fogalom, egy harmadik, 7 méter átmérőjű lesz a szervizalagút. A költségek csillagászatiak: 36 milliárd dollár. És ezek még csak a tervezett költségek. A valóságban minden bizonnyal többet költenek majd a világ leghosszabb tengeralatti alagútjára – a Pohaj öböl földrengés veszélyes régióban fekszik. Ebben a régióban volt a nagy földrengés Tangsanban 1976-ban, akkor háromnegyed millió kínai maradt a romok alatt.
Hamarosan épül a világ leghosszabb alagútja
A Pohaj öböl mélyén épülő alagút 123 kilométer hosszú lesz. Költsége 220 milliárd jüan vagyis több, mint 8 ezer milliárd forint. 2026-ra készül el.
(Visited 1 times, 1 visits today)