Kínai lesz a Peugeot

A család jóváhagyta a döntést: jöhetnek a kínaiak! Négy milliárd eurós veszteséget halmozott fel a francia autógyár két év alatt, ezért tőkeemelésre kényszerült. A kínai DongFeng 750-800 millió euróval száll be.

A francia állam ugyanekkora összeget kockáztat a nem épp sikeres autógyárban. Csakhogy Franciaországban 91 ezer munkahely sorsa forog kockán. Ha hozzávesszük a beszállítókat is, akkor 200 ezer munkahelyről van szó! Eladni viszont Peugeot autót egyre nehezebb. A francia közvélemény 69%-a nem bízik a Peugeot jövőjében. A Peugeot, későn vette észre a globalizációt. A kínai piacon messze lemaradt az olyan autógyárak mögött mint a német Volkswagen, amely 40 éve jelen van Sanghajban. Az utolsó percben a Peugeot közös vállalkozást hozott létre a DongFeng kínai autógyárral, amely most beszáll az üzletbe. Kína a világ legnagyobb autós piaca már most, de tíz év múlva már annyi autót adhatnak ott el mint Amerikában és az Európai Unióban együttvéve. Tíz évre érvényes a megállapodás, melyet a Peugeot család most jóváhagyott. Ez után következhet egy olyan fogyókúra mint a General Motors esetében Amerikában. Ma már az amerikai óriás – épp a kínai piacon elért eredmények miatt – szép nyereséget könyvelhet el miközben csődben volt a nagy pénzügyi válság idején. Produkál-e ilyen feltámadást a Peugeot, és ha igen, akkor a végén nem DongFeng- nek hívják majd az egykor híres francia autógyárat?

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez