A Global Language Monitor (GLM) kutatóintézet által készített, a kínai sajtóban széles körben idézett rangsor szerint egy év alatt tizenkét helyet javítva Sanghaj ma a globális lista tizedik helyezettje. Az Ázsia divatfővárosa helyet éveken át magáénak tudó Hongkong ugyanakkor nyolc helyet hátracsúszva már csak a huszadik a sorban. Kína különleges igazgatású övezetét az ázsiai versenytársak közt a 11. helyezett Tokió és a 18-ikként besorolt Szingapúr is megelőzi – derül ki a rangsorból. A lista összeállításához a GLM negyedmillió újság és közösségimédia-oldal trendjeit, divattal kapcsolatos kommunikációját vizsgálta. Sanghaj előretörését több tényező is magyarázza. Egyrészt a nyitottságáról és bő másfél évszázados külföldi befolyásáról is ismert város az országon belül is a kísérletezés, az új irányok terepe, nemzetközi jellege miatt az országos trendek kiindulópontja. Másrészről Sanghaj Kína kereskedelmi központja, számtalan nagy nemzetközi cég – köztük divatházak – választja nemcsak kínai, de regionális központjául. A 24 milliós metropoliszban ma kivétel nélkül minden globális divatmárka jelen van, a kétévente megrendezett Sanghaji Divathét befolyása a szakemberek szerint egyre nagyobb. Ugyancsak jelentős tényező a sanghaji lakosok növekvő vásárlóereje. A luxuscikkeket vásárló sanghajiak a felmérések szerint kétszer annyit költenek egy-egy vásár alkalmával, mint New York-i társaik. A GLM szerint az elmúlt fél évben luxuscikkeket vásárlók több mint 90 százaléka tervez hasonlóan tenni a következő hat hónap során is, míg New Yorkban csupán a válaszadók háromnegyede fogalmazott hasonlóképp.
Hol a legcsinosabbak az ázsiai lányok?
Hatalmas léptekkel felfelé haladva a világranglistán, és Hongkongot is megelőzve immár a kelet-kínai Sanghaj Ázsia divatfővárosa egy új jelentés szerint.
(Visited 1 times, 1 visits today)