Azt, hogy Korea ma népszerű Ázsiában, sőt az egész világon, nem csak a Samsungnak és az LG-nek köszönheti. A gazdasági siker fontos, de az emberek szívéhez a kultúrán, leginkább a populáris kultúrán keresztül vezet az út. Korea nagyon jól felépítette az imázsát a sorozatokkal és a Kpop sztárokkal. Ennek az építkezésnek köszönhették – hosszú távon persze –, hogy a múlt évben Psy és a Gangnam Style a legsikeresebb videó lett a világon, a Youtube Music Awardsot pedig a Girls generation nyerte.
A Kínai Népköztársaság is érti ezt a kihívást. A Bill Zhang a Shanghai Synergy nevű kiadóvállalat vezetője ezt úgy fogalmazta, „Kína csak akkor lehet igazi szuperhatalom, ha meglesz ez a fajta puha ereje is.” A Shanghai Synergy egyike Kína állami nagyvállalatainak: egy a 12 kiemelt fejlesztési cég közül, a KKP Központi Bizottsága felülgyeli, tehát akit támogat, az a legmagasabb körök kegyeltje. A Synergy legújabb üdvöskéje pedig Ruhan.
Nem egy Psy-féle bohóc, és nem is olyan sokoldalú, mint a Girls Generation lánykái. Inkább a kínai Celine Dion. Igazi jó kislány. Négyéves kora óta énekel, 9 évesen már a pekingi operát tanulta, de később megismerkedett a klasszikus európai operával is. A Shanghaii Konzervatóriumban tanult, saját bevallása szerint gyermekkora olyan volt, mintha munkatáborban élt volna –tanulás, gyakorlás, és megint tanulás, megint gyakorlás. Azóta is megtartotta a jó kislány imázsát – nem iszik, nem dohányzik, nincsenek magánéleti válságai, a legnagyobb lázadás állítólag az volt a részről, hogy egyszer koncert közben levette a cipőjét. A pekingi olimpián már ő énekelte a témadalt, és később számos lemeze jelent meg. Tőle várják most az áttörést – nemzetközi sztárrá akarják tenni. Kérdés: megvan-e benne erre a képesség? Az ázsiai előadók mindig a bambusz-plafonra panaszkodnak, arra, hogy ázsiaiként a sikernek csak egy bizonyos szintjét érhetik el nyugaton, az igazi nagy sztárok közé nem emelkedhetnek. Psy talán az első, akinek ez sikerült. Ruhantól a pártban azt várják, hogy ő legyen a második.
{youtube}P9TwKwa_2rs{/youtube}