Vicces vagy rasszista az ANA reklámja?

Két japán beszélget az ANA légitársaság 30 másodperces reklámfilmjében. Végül egyikük nagy orral, szőke parókával és kék szemmel jelenik meg- ahogy Japánban a tipikus amerikait elképzelik.

Sokan megsértődtek az All Nippon Airways viccesnek szánt reklámfilmjén, ezért azt megváltoztatják- közölte a japán légitársaság szóvivője. Japán gyorsan változik- ez a reklámfilm címe. És bizony, lemondják, hogy az ana hány új célállomásra repül, hogy minden hogyan gyorsul és ez milyen jó – és mindezt kiváló angolsággal teszik, japán felirattal. Nincs is vele gond, csak az a vég, azt tudnák sokan feledni! Ott jelenik meg ugyanis a tipikus amerikai sztereotípia: nagy orr, kék szem és szőke haj. Az eredeti szándék szerint ez vicces, bár az ANA szóvivője is elismerte, hogy talán nem is annyira, mint ők gondolták volna. Az amerikaiak alapvetően nem sértődtek meg – a sajtóban megjelent vélemények szerint azért mert valami nem annyira vicces, még nem rasszista. Az ANA ennek ellenére változtat a reklámon.

{youtube}WBbn_WOP1_E{/youtube}

Nemrég az USA-ban volt hasonló vita: egy Dél-Kaliforniában született japán lány nem került be az amerikai műkorcsolya válogatottba. Helyette egy szép szőke és kékszemű lány indulhat Szocsiban az olimpián. Sokak szerint ez is faji diszkrimináció. Persze a sztereotípiák is lassan értelmüket veszítik: Obama elnök nem tipikusan kékszemű és szőke amerikai.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez