A világhírű amerikai whiskyt gyártó céget a japán Suntory vette meg 16 milliárd dollárért . A Suntory ezzel a harmadik lesz a márkás tömény italok világpiacán.
Japánban egyre csökken a lakosság és egyre kevesebben isznak tömény italokat. Ezért a Suntory a világ legnagyobb tömény piacát az USA-t célozta meg, ahol a Jim Beam szinte nemzeti intézmény. Az emblematikus ital ezután a japánoknak hoz hasznot. Persze Tokióban arról sem feledkeznek meg, hogy Jim Beam és társai igen népszerűek Kínában és Indiában is, nem beszélve a többi nagy ázsiai piacról. Ezek pompás lehetőségek, ezért is csapott le rá a japán Suntory pedig a világ legnagyobb cége a Diaego is pályázott. Hogy fogadják majd az amerikaiak azt, hogy Jim Beam japán lesz? Aligha zavarja őket abban, hogy megigyák a hagyományos napi whisky adagjukat. Hacsak azzal nem találják magukat szembe mint az USA elnöke, az ifjabb George Bush, akit