Tokió és legfontosabb nemzetközi repülőtere (Narita) között két vasúttársaság versenyez az utasokért. Most azonban az egykori államvasút nagy – de kissé diszkriminatív – akciót hirdetett: mintegy 50% kedvezmény, de csak a külföldi utasoknak. Az egyik – a Keisei magánvasút – jelentős infrastruktúrafejlesztést hajtott végre, és új vonatokat is forgalomba állított, így versenyelőnyre tett szert az egykori államvasúttal szemben. Ezáltal a Keisei “Skyliner” nevű prémium vonata nem csak alacsonyabb tarifájú, de magasabb szolgáltatási színvonalú is lett, mint a JR East által üzemeltetett “Narita Express”. Igaz, a JR vonatokkal továbbra is sokkal több agglomerációs decentrum érhető el, mint a Kesiei Skylinerrel. Nem tudni, hogy a Skyliner szolgáltatás megújítása mekkora utasátterelődést idézett elő a JR-tól a Keisei felé, mivel a 2011-es természeti katasztrófa miatt súlyos fennakadások voltak a reptéri közlekedésben. Az expresszvonatok számát nem csak a lecsökkent utasforgalom, hanem az energiahiány miatt is jelentősen korlátozták, és csak nemrég indult be a félóránként a Narita Express forgalom. A “Narita Express”-t üzemeltető JR East most látta elérkezettnek az időt, hogy nagyot durrantson: 50-70%-kal csökkentette a jegyárat a reptérről a város felé a külföldi útlevéllel rendelkező utasok számára.
További részletek a japanvasut.blog.hu–n