A Pakistan International Airlines nem a világ legjobb légitársasága – gyakoriak a késések, és a kiszolgálás sem mindig tökéletes. Pár hónapja egy bizottságot hoztak létre, hogy javítsanak a szolgáltatásokon, egyszersmind növeljék a cég jövedelmezőségét. Ez pedig úgy döntött, hogy a hosszútávú járatokon a főétkezések között csak chips és mogyoró lesz – ezzel is spórolnak a költségeken. A kapitányok, akik szerették a korábban kapható finom szendvicseket felháborodtak. Egyikük december 14-én úgy döntött, neki, hogy jól végezze dolgát, szendvics kell. És lőn.
A kérést először továbbították a cég Karachi központjába, ahol valaki jóvá is hagyta, majd elszalasztottak egy alkalmazottat, hogy Naushad kapitánynak szendvicset hozzon Lahore egyik öt csillagos szállodájából (az utcán kapható kenyerek nem jók egy kapitánynak), az pedig nem volt közel. Végül még meg is kellett enni, nem sietve, komótosan. Így a szendvicsezés eltartott két és fél óráig. Az utasok közben a székükben ültek, és várták, hogy szálljanak már fel. A késés miatt sokan le is késték a csatlakozást New Yorkban. Most háborognak. A szakszervezet viszont visszautasítja a vádakat. Nem is a kapitány volt lassú – az engedélyre kellett várni legalább 50 percet.