A múlt héten indított a brit médiahatóság eljárást a koreai gyártó ügyében. Azt szerették volna megtudni, hogy mire és hogyan használták azokat a szenzitív adatokat, amelyeket egy ügyes szerkezet küldött el – a néző tudta nélkül – a gyártónak. nem csak arra volt kíváncsi a cég, hogy mit néz az illető, hanem még a tévébe dugott pendrive fájlneveit is megküldték a központba. A cég akkor türelmet kért, most viszont nyilatkozatot adott ki. Ebben elismerik, hogy valóban gyűjtöttek adatokat, de állítják, ezeket nem használták fe3l illegális célokra.
Íme a nyilatkozat:
Az egyes LG Smart TV-k által gyűjtött, csatornával, TV-platformmal, műsorforrással stb. kapcsolatos információk mindössze tévéhasználati szokásokkal kapcsolatos, személyes adatnak nem minősülő információk. A Smart TV platform keretében azért gyűjtjük ezeket az információkat, hogy a többi LG Smart TV tulajdonos által megtekintett tartalmak alapján relevánsabb hirdetésekkel és javaslatokkal szolgálhassunk a nézőknek. Beigazolódott, hogy a tévéhasználati adatok továbbítása még a funkció kikapcsolása esetén sem szűnik meg, ugyanakkor a szerverünk nem tárolja ezeket az információkat. Haladéktalanul kiadunk egy szoftverfrissítést, amely minden érintett LG Smart TV-n kijavítja a problémát úgy, hogy a funkció letiltása esetén a készülék ne továbbítson adatokat.
A tudomásunkra jutott továbbá, hogy egyes LG Smart TV készülékek külső adathordozókon, például USB meghajtókon tárolt médiafájlok neveit is gyűjtik. Bár a fájlnevek nem tárolódnak, továbbításuk egy előkészítés alatt álló új funkció eleme volt, amely az éppen nézett műsorral kapcsolatos adatokat (metaadatokat) keresett volna az interneten a jobb felhasználói élmény érdekében. Ez a funkció azonban végül nem valósult meg teljes mértékben, és személyes adatok gyűjtésére, tárolására soha nem került sor. A szoftverfrissítés ezt a funkciót is eltávolítja majd az érintett LG Smart TV-kről.
Az LG sajnálatát fejezi ki, ha az utóbbi napok híradásai aggodalommal töltötték el a vásárlókat, és továbbra is törekszik arra, hogy maradéktalanul megfeleljen a vásárlók és a nagyközönség elvárásainak. Bízunk benne, hogy ez az állásfoglalás tisztáz minden félreértést.