2003-ben George W Bush elnök még azt mondta, a jövő nemzedék már bizonnyal hidrogénhajtású kocsikat fog vezetni – és azok bizonnyal amerikaiak lesznek. 1,2 milliárd dollárt különített el hidrogénkutatásra. Születtek is kísérleti járművek, egy néhány még forgalomba is került, de a tömegtermelés nem indult meg. Technikai és biztonsági problémák akadályozták a hidrogénautók elterjedését – az üzemanyagcellák vagy nem voltak elég biztonságosak, vagy nem voltak elég olcsók, hogy megérje beépíteni vőket.
Detroit időközben csődbe ment, a Hyundai viszont előállt egy olyan modellel, amely hidrogén fűtőelemekkel működik, és immár rákerülhet a gyártósorra. Az üzemanyagcellák a kocsi csomagterében vannak, és állítólag egyáltalán nem robbanásveszélyesek. A részleteket Los Angelesben mondják el a szerdán kezdődő autókiállításon. A várakozás hatalmas, hiszen egyre több amerikai államban írják elő, hogy a jövőben csak zéró emissziós kocsikat lehet üzembe állítani, hogy így csökkentsék a károsanyag kibocsátást. Kalifornia már lépett és úton van a hasonló döntés több keleti-parti államban is, ami azt jelenti hamarosan az amerikai piac egy negyedét nulla kibocsátású autókkal kell majd lefedni. Az amerikai gyártók pedig egyelőre késlekednek. A gond egyelőre a hidrogénkutakkal van – de Kalifornia állam már döntött, jelentős összeget áldoz arra, hogy az állam minden részén elérhető legyen a kocsikba való hidrogén.
Hidrogénhajtású kocsival robbantana a Hyundai
A dél-koreai Hyundai jövőre ígéri a Tucson SUV-t, amely teljes egészében hidrogén meghajtású lesz. Detroitban, Amerika autófővárosában eddig azzal vicceltek: mindig csak tíz évre vagyunk a hidrogénmeghajtású kocsitól.
(Visited 1 times, 1 visits today)