Ráharaptak a pizzára Indiában

Aki vegetáriánus, az nemigen talál semmit a gyorséttermekben- kivéve a pizzát! Így nem csoda, ha Indiában a vegetáriánus pizza a sztár, hiszen abban csak zöldség és hagyma van. 

India még nem pizzanagyhatalom, az 1,2 milliárdos országban átlagosan csupán négy pizza fogy évente, míg az Egyesült Államokban másodpercenként 350 pizzaszelet csúszik le a polgárok torkán. De míg a tengerentúlon a hússal megrakott olasz kaja a sztár, Indiában egyre gyorsabban hódít a pizza, méghozzá a vegetáriánus pizza. A Domino gyorsétterem-hálózat az egyik legnagyobb Indiában: a főnök szerint minden hetedik eladott pizza vegetáriánus. A Pizza Hut a második a sorban: a vendégek hetven százaléka nem kér a húsos választékból.

Mindeközben India a világ legnagyobb marhahús-exportőre, és gyors ütemben nő a hazai fogyasztás is. A soknemzetiségű és sokvallású országban a marhahús státusszimbólum is, hiszen drága. Így érthető, hogy egy évben még öt kiló marhahús sem fogy el Indiában, ezért jut sok exportra. Ázsiában az átlag 27 kilogramm, a világon pedig 38 kiló.

A táplálkozástudomány szakértői ugyanakkor többnyire azon a véleményen vannak, hogy a vegetáriánus koszt előnyös a szervezetnek. Nemrég egy 116 éves maratoni futó nyilatkozott úgy, hogy egész életében vegetáriánus volt. Még találkozott a modern India megalapítójával, a nagy Mahatma Gandhival, aki szintén azt tanácsolta neki: folyamatosan dolgozzon és maradjon vegetáriánus egész életére!

Visszatérve azonban a profitorientált indiai gyorséttermekre: a pizzahálózatok elsősorban a városi szegény középosztály tagjaira számítanak, hiszen kizárólag náluk találnak olcsó és azonnal elvihető vegetáriánus kosztra.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez