Pepsi generáció Indiában

India sokáig nem engedte be piacára a külföldi üdítőitalokat. Úgy érzeték, hogy elég nekik a hazai (utánzat), a Thumbs up!, a Campa Cola. Aztán – egy ügyes csavarral – megjelent a Lehar Pespi. Olyan volt mint az igazi, mégis indus. Ma már az ütdítőpiac szabad, és a verseny ugyanolyan kemény mint másutt. A Pepsi pedig új dobásra készül.

5,5 milliárd dollárt fektet be Indiában a Pepsi Co. 2020-ig- jelentette be a cég indiai igazgatója. Ez azt jelenti, hogy újabb 100 ezer munkahelyet teremt Ázsia és a világ második legnépesebb országában.
A Pepsi éves árbevétele 65 milliárd dollár. Ebből látszik, hogy az Indiának szánt 5,5 milliárd igen jelentős összeg. Indiát tartja potenciálisan a cég egyik legnagyobb piacának a Pepsi, amely 1990 óta van jelen az 1,2 milliárd lakosú országban. Akkor kezdődött a globalizáció hatása Indiában, és furcsa módon a BJP, a hindu nacionalista párt volt ennek az élharcosa. Most a Kongresszus Párt van hatalmon, de a nyitás programját ők is teljes erővel támogatják. Hétfőn nyílt meg Mumbaiban a Marks and Spencer új üzlete, amely a legnagyobb Indiában. A Unilever is közölte, hogy fokozza beruházásait az országban. India gazdasági növekedése lassulóban van, “csak” 5% évente. Ez bármelyik fejlett országban kiváló eredemény lenne, de Indiában a nagy népszaporulat miatt gyorsabb növekedés kellene, mert a munkaerőpiacon hatalmas feleslegek halmozódnak fel. Arról nem is beszélve, hogy a nagy vetélytárs, Kína évente 7,5%-al növekszik .

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez