Kiverte a biztosítékot Afrikában a dél-koreai KT&G dohányipari óriáscég reklámkampánya, amely azzal az újítással kívánja – állítólagosan “afrikai módra” szárított és előállított termékeit – eladni, hogy riporternek öltöztetett, fejhallgatós majmok óriásplakátokon és tévéreklámokban hirdetik: Afrika jön! És ez még nem minden: a cigidobozokra ragasztott matricákon majmok pörkölik a dohánylevelet.
Az Afrikai Dohányellenőrző Szövetség azonnal reagált, rasszistának nevezte a kampányt, és azt követeli: a dél-koreai vállalat haladéktalanul tüntesse el mindenhonnan a majmos matricákat és plakátokat.
Kulturális érzéketlenségről és egyértelmű rasszizmusról árulkodnak ezek a képek – írta a társaság a nyilatkozatában. – Mélyen megsértettek bennünket ezekkel a gúnyos képekkel, gyakorlatilag szégyentelen rasszizmus, amit műveltek! Ráadásul egy olyan terméket reklámoznak országunk kihasználásával és kigúnyolásával, amely betegséget és halált okoz! Ez elfogadhatatlan – áll még a közleményben.
A koreai cég szóvivője azt állítja: eszük ágában sem volt párhuzamot vonni az afrikai nép és a csimpánzok között, így a rasszizmus vádját visszautasítják.
– Sajnáljuk a történteket! – kezdte az obligát mentegetőzést a szóban forgó vállalat szóvivője, majd azt is hozzátette, az országszerte látható óriásplakátokat még ebben a hónapban eltüntetik. – Senkit nem állt szándékunkban megsérteni a reklámkampánnyal, és szeretnénk sietve tudatni, hogy semmiféle rasszista célzás nincs a háttérben. Azért választottuk ezeket a csodálatos állatokat “reklámarcnak”, mert úgy gondoltuk, hogy az afrikai módra készített termékeinkhez remekül passzolnak – magyarázkodott tovább az AFP hírügynökségnek a szóvivő, aki azonban azt is hozátette, a cigarettásdobozokon levő majmos matricák maradnak, szerinte ugyanis azok nem sértők. És Önök szerint?