Afrikában nő a leggyorsabban az okostelefon-piac, ráadásul hazai konkurrencia nincs. Ezért a kínai cégek ott akarnak betörni a világpiacra. Két különböző stratégiát alkalmaznak: az egyik a hagyományos olcsó módszer. A Huawei és a ZTE olyan olcsó mobilokkal árasztja el Afrikát, amelyeknek a technológiája nem túl igényes, de a minimális követelménynek megfelelnek. És persze azt is figyelembe veszik, hogy az afrikai pénztárcák nincsenek kitömve.
A Xiaomi azonban más utat választott, ők a legjobbat adják, ráadásul olcsóbban, mint az Apple vagy a Samsung! Szakértők szerint az MI 3 okostelefon, amely a rekord eladást produkálta, semmivel sem rosszabb mint az iPhone 5S vagy a Samsung Galaxy S3! Az ára abszolút nyerő: mindössze 326 dollár, míg a vetélytársak okostelefonja több mint kétszer annyiba kerül, és megközelíti a 800 dollárt.
Mindezzel együtt az Apple 125 millió okostelefont ad el egy év alatt, a Xiaomi csak 20 milliót. Az Apple jelen van szinte az egész világon, a Xiaomi Kínán kívül alig ismert.
Ám a kínai cég csak 2011-ben kezdett el okostelefont gyártani és máris megelőzte neves amerikai vetélytársát a kínai piacon! De egyelőre még Dávid és Góliát párharca folyik: az Apple piaci értéke 453 milliárd dollár, a Xiaomi értéke mindössze 10 milliárd. A pénz mellett a nemzetközi szakértelem és piacismeret is hiányzik. Ezért most leszerződtették a Google mobil stratégiájának atyját. Tőle várják a nagy nemzetközi áttörést. “Mi leszünk az új Apple! Irány Afrika!”- hirdeti a 43 éves kínai vezérigazgató, Lei Jun, aki öltözködésében és stílusában Steve Jobsot, az Apple két éve elhunyt, legendás főnökét utánozza.
Steve Jobsot majmolja a kínai mobilgyár főnöke
“1 perc 26 másodperc alatt adtunk el 100 ezer okostelefont! Megelőztük az Apple-t a kínai piacon!- dicsekszik a külföldön alig ismert Xiaomi főnöke. Aki egyébént Afrikán keresztül akarja bevenni a világpiacot.
(Visited 1 times, 1 visits today)