“Igazán Ázsia!” – hirdeti a Maláj Idegenforgalmi Hivatal jelmondata, és ebben azért nem kevés igazság is van. A délkelet-ázsiai országban szinte mindent megtalálhatunk, amit másutt Ázsiában. Élnek itt kínaiak, és indusok (meg persze malájok), vannak hipermodern nagyvárosok felhőkarcolókkal, bájos gyarmati hangulatú városkák, és hosszúházakban élő, fúvócsővel vadászó dzsungellakók, muszlimok, buddhisták, keresztények (egymással békében), hűvös fennsíkok, és forró őserdők. A három Magyarországnyi területű, 28 milliós országba 2012-ben már több mint 25 millió turista érkezett, ezzel a világ tíz legkedveltebb célországa közé került. A térség egyik legfejlettebb országa azért is vonzó a turistáknak, mert a magas – gyakran az európainál is magasabb – szolgáltatási színvonalhoz alacsony (nagyjából a hazai színvonalnak megfelelő) árak társulnak. Míg kontinensük nyugati feléből már százezrek választják évente Malajziát, addig a magyar utasok száma az elmúlt években sosem érte el az ötezret, ez pedig alig harmada például az évente Thaiföldre utazó magyarok számának. Maizan Ahdmad asszony, a Maláj Idegenforgalmi Hivatal frankfurti kirendeltségének vezetője szerint elsősorrban annak köszönhető, hogy Bangkok Budapestről sokkal könnyebben, olcsóbban elérhető mint Kuala Lumpur. Bár az elmúlt években többször is felmerült, hogy az Air Asia, Malajzia, és egyúttal Ázsia legfontosabb fapados társasága közép-európai célállomásokat is kiszolgál majd, a tervek sorra véreztek el – sőt londoni és párizsi járatokat is megszüntették. Mindazonáltal Ahmad asszony reméli, hogy a Visit Malaysia Year 2014 kampányával sikerül elérni, hogy egyre többen jussanak el hazánk fiai közül is malájföldre.
1.Christine Martin a frankfurti Tourism Malaysia marketing vezetője és Mrs. Maizan Ahmad az iroda igazgatója
2.Mrs. Maizan Ahmad a frankfurti Tourism Malaysia iroda vezetője
3.H.E. Kamilian Makson Malajzia nagykövete