Kínai kikötők az olajútvonal mentén

Sri Lankában kínai pénzből készült el az ország legnagyobb kikötője.

Maga a Sri Lanka-i államfő avatta föl az új létesítményt Colombóban. Ez a hipermodern „konténerterminál” képes lesz a világ legnagyobb hajóinak a befogadására is. Eddig az igazán nagy tengeri járművek nem tudtak kikötni egyetlen Sri Lanka-i kikötőben sem. A csaknem 500 millió dolláros beruházást Kína finanszírozta. A kikötő 85 százalékos tulajdonosa pedig a China Merchant Holdings International kínai állami vállalat lesz. A kikötőt egyébként hat kilométeres, cunamibiztos hullámtörő gát védi. Nemrég hasonló feltételekkel épült egy másik indiai-óceáni óriáskikötő a pakisztáni Gwadarban. Kína nemcsak kereskedelmi, hanem stratégiai kategóriákban is gondolkodik. Az új kikötők amellett a tengeri útvonal mellett épültek, ahol a világ tranzitkereskedelmének a fele zajlik. Errefelé haladnak a közel-keleti olajat szállító tankerek Kelet-Ázsiába. Sri Lanka különös stratégiai értékét pedig az adja, hogy pont félúton van a Perzsa (Arab)-öböl és Kína között.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez