Christophe Navarre elnök-vezérigazgató cabarnet sauvignon, cabernet franc és merlot borokat vár azoktól a dél-kínai szőlősgazdáktól, akik francia irányítás mellett Jünnan tartományban világszínvonalú borokon dolgoznak. Ezzel távolról sincsenek egyedül a kínai piacon: a Rotschild család boros cége: Domaine Barons de Rotschild/DBR/ Santung tartományban igyekszik a franciát felülmúló pezsgőt előállítani.
A cél persze egyelőre a kínai piac meghódítása. Kína még csak az ötödik a bor és pezsgő fogyasztás piacán, de évente 54%-kal nő a fogyasztás! A francia boroknak óriási presztízsük van, de persze ehhez megfelelő színvonalat is kell prezentálni. Érdekes, hogy csak vörösbort és pezsgőt kínálnak a francia elitborászat cégei Kínában. A fehérbor itt egyáltalán nem népszerű.
A DBR egyelőre 100 millió dollárt fektetett be a kínai üzletbe, de van egy tőkeerős kínai partnere is. ugyanez a helyzet az LVMH esetében is. Ki fizet ki Kínában több mint 100 dollárt egyetlen palack borért vagy pezsgőért? Mind többen. De azért a többség inkább államköltségen mulat. Ezért nemrég szigorú körlevélben közölték a káderekkel Kínában: a márkás külföldi italok fogyasztása nem tartozik a munkaköri kötelességeik közé.