A második negyedévben a Toyota majdnem megkétszerezte bevételeit a tavalyi év hasonló időszakához képest. Egészen pontosan 93 százalékkal haladta meg az április elejétől június végig tartó időszak bevétele a tavalyi második negyedévit. Ennek alapján a cég vezérkara módosította az egész üzleti évre vonatkozó várakozását: korábban 13,7 milliárd dolláros profit állt az üzleti tervben. Most ezt a számot 14,8 milliárdra módosították.
A Toyota is profitált a japán valuta gyengüléséből. A jen tavaly november óta 25 százalékot veszített értékéből a dollárhoz képest. A másik kedvező fejlemény a kereslet növekedése Észak-Amerikában, itt az idei év első felében 8 százalékkal több autót adtak el, mint a tavalyi hasonló időszakban. A Toyota összes értékesített autójának egynegyede Észak-Amerikában talál vevőre. A harmadik tényező pedig, amely hozzájárult a bevételek növekedéshez, az a termelés racionalizálása, a költségek csökkentése.
Az idei üzleti évben a Toyota világszerte 9,96 millió autó eladását tervezi. Tavaly a Toyota lett a világ első számú autógyártója az amerikai General Motors előtt, és idén is ez a két gyártó verseng a világelsőségért.