A Datsun újjászületése

A Nissan cégcsoport 32 év után visszatér a márkanévhez, amely 50 éve rendkívül sikeresnek bizonyult.

 

Fél évszázaddal ezelőtt a Datsun amerikai hódításával kezdődött a japán kocsik világméretű diadalútja. A kisfogyasztású, megbízható és olcsó autók gyorsan népszerűvé váltak. De 1981-ben a Datsun név eltűnt, azóta csak Nissan néven jöttek ki az újabb és újabb modellek. A Renault-val stratégiai szövetségben álló cég vezérkara most úgy döntött, hogy a legújabb modellt ismét Datsun néven dobja piacra. Indiában fogják gyártani és az első számú „célközönség” is a terebélyesedő indiai középosztály lesz. Az öt ajtós, öt személyes alapmodell 6670 dolláros áron kerül majd piacra. Egyszerű, kisfogyasztású, afféle ideális „első autó” lesz. Később Indonéziában és Oroszországban is forgalmazzák majd, a helyi piachoz igazított változatban és áron. Indiában az utóbbi hónapokban csökkent az autóvásárlási kedv. De ez csak a gazdasági nehézségek ideiglenes hatása, hosszú távon az 1,2 milliárdos India a világ egyik legígéretesebb autópiaca. 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez