Mao elnök limuzinja híres volt Kínában, hiszen ezzel járt vidékre: félt a repüléstől! Még egy köpőcsészét is beépítettek az elnök limuzinjába. A Vörös Zászlót ugyan Kínában gyártották, de külseje a húszas évek Amerikáját idézte, melyet aztán lekoppintottak a nagy Szovjetunióban, amely akkor Kína modellje volt. Amióta Kína a világ legnagyobb autós piaca lett, a vezetők áttértek a Volkswagen illetve Audi kocsikra. Ezeket is Kínában gyártották, de kicsit jobbak voltak a mutatóik. Például nem fogyasztottak olyan eszméletlenül sokat, mint Mao elnök limuzinja! Persze azok még más idők voltak: az úthálózat a középkort idézte, a vidéki látogatás valóságos kaland volt. Jellemző, hogy a limuzinos látogatás végén a meglátogatott város főutcáját gyakran így nevezték el: itt járt Mao elnök limuzinja!
Divatot csinál-e a külügyminiszter Pekingben? Ebben sokan kételkednek annak ellenére, hogy már évek óta buzdítják arra a vezetőket, hogy használjanak hazai autót. A renitens vezetők ugyanis joggal hivatkozhatnak arra, hogy a Volkswagen már évtizedek óta gyárt autókat Sanghajban, így tulajdonképp kínai autóban ülnek, amikor a német gyár kocsijait használják…
Mao limuzinja újra divatban?
Vang Ji külügyminiszter /Wang Yi/ Vörös Zászló limuzinnal jár. Ugyanolyannal, mint Mao elnök, aki 1949 és 76 között állt Kína élén. Persze ez felújított változat, de a külügyben sokan húzzák a szájukat: más miniszterek Audival járnak…
(Visited 1 times, 1 visits today)