Csökken az autóvásárlási kedv

Indiában, májusban 12 százalékkal kevesebb autót adtak el, mint tavaly ilyenkor. Áprilisban is csökkent már a vásárlási kedv, akkor 10 százalékkal estek vissza az eladások éves bázison számolva.

 Az autópiac egy ország gazdaságának a hőmérője. Ha bajok vannak, mindig csökken a kereslet. A 2012-13-as üzleti évben India 5 százalékos növekedést produkált, ami negatív rekordnak számít, a korábbi évek teljesítményéhez képest. Az autópiaci visszaesés 6,7 százalékos volt. Nem csak a személyautókból, hanem haszonjárművekből és buszokból is sokkal kevesebb kelt el az indiai piacon, mint korábban. A 2010-11-es üzleti évben 30 százalékkal megugrott az autóeladás Indiában, ehhez mérve óriási a visszaesés. Most a forgalmazók kedvezményekkel, árcsökkentéssel próbálják felkelteni a vásárlók érdeklődését. A szakértők szerint átmeneti gondokról van szó, és ha erősödnek az indiai gazdaságban már érzékelhető pozitív folyamatok, előbb-utóbb az autóeladás is fellendül. Az indiai piacban hosszú távon óriási lehetőségek rejlenek, hiszen 1000 lakosból csak 12-nek van autója, miközben az Egyesült Államokban minden második ember autótulajdonos.

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez