Volt néhány problémája a Toyotának az elmúlt években: a cunami 2011-ben, a sok visszahívott autó /16,3 millió 2009 és 2011 között/, a japán jen magas árfolyama, a kínai-japán szigetvita hatása a világ legnagyobb autós piacára, a kínaira,etc.
A profitot annak ellenére sikerült megháromszoroznia a cégnek, hogy a kínai probléma egyáltalán nem oldódott meg: továbbra is csökkennek az eladások a kínai piacon! Áprilisban 6,5%-al adtak el kevesebb Toyotát Kínában, mint márciusban. Ez jobb adat, mint az előző hónapé, hiszen akkor a csökkenés 17%-os volt! Ennek ellenére a Toyota jól kihasználta a kínai gazdaság lehetőségeit: fokozta ottani termelését és ezzel jelentős költségcsökkentést ért el. A legjobban az amerikai piacon teljesített a Toyota, elérte a bronzérmet: tavaly 2,4 millió autót adott el, és ezzel alig maradt el az ezüstérmes Ford mögött. Az Amerikában első GM a világban a második helyre szorul a Toyota mögött.
Mit hoz a jövő? Sok bizonytalansági tényező van: például a jen árfolyama, a kínai-japán ellentétek, az európai gazdasági krízis, de mindennek ellenére a szakértők újabb rekord profitot jósolnak a Toyotának jövőre. Tokiói becslések szerint a Toyota profitja elérheti a 2000 milliárd jent és ez mintegy 15,4 milliárd eurot jelent, vagyis újabb rekordot dönthet a világ első számú autógyártója, a japán Toyota.
Rekordprofit a világ legnagyobb autógyártójánál, a Toyotánál
Japán, Tokió – 1300 milliárd jen vagyis kb. 10 milliárd euro a tavalyi profit értéke és ez több mint a háromszorosa az előző évinek!- közölte büszkén szerdán a Toyota elnöke.”Levontuk a tanulságokat az elmúlt évek válságaiból, és ennek köszönhetjük a jó eredményeinket!” – hangsúlyozta a japán cég első embere.
(Visited 1 times, 1 visits today)