A most közzétett mérleg szerint a Toyota 2013 első három hónapjában 2,43 millió autót adott el. A General Motors 2,36 millió a Volkswagen 2,27 millió kocsit értékesített. A Toyota úgy őrzi első helyét, hogy önmagához képest visszaesett, miközben a riválisok növelték eladásaik számát. A Toyota kínai értékesítése 13 százalékos csökkenést mutat. Ez egyértelműen a szigetvita okozta kínai-japán politikai feszültség következménye. De a hazai piacon is csökkenést regisztrált a Toyota, 15 százalékost. Ez azzal magyarázható, hogy most fejeződött be a japán kormány nagylelkű „zöld autó” programja. A környezetkímélő kocsit vásárló japánok jelentős árengedményt kaptak és a különbözetet a költségvetés térítette meg a Toyotának. A japán óriás Észak-Amerikában jobb trendet produkál, ott 7 százalékkal nőttek az eladásai az első negyedévben. A Toyota 2011-ben a japáni természeti katasztrófák miatt vesztette el világelsőségét, de ezt a címet tavaly visszaszerezte a GM és VW előtt. Az idei első negyedévi adatok és trendek nagyon szoros versenyt és végeredményt ígérnek. (AP)
Az idei első negyedévben is a Toyota adta el a legtöbb autót világméretekben
Japán, Tokió – A trend azonban nem kedvező a japán óriásnak, mert a riválisok szinte már beérték.
(Visited 1 times, 1 visits today)