A világ legnagyobb autópiacának legnagyobb kiállítása Kínában a sanghaji autó show, amely szombaton kezdődött. Szinte minden autógyár elégedett volt, a Mercedes a nagy kivétel: a patinás német cég eladásai pocsékul alakultak. Tavaly mindössze 1,5 %-al nőttek az eladások, miközben a két fő német vetélytárs, a BMW és az Audi 29%-os növekedésről számolhatott be. Az igazi katasztrófa az év végén következett be: decemberben 19%-al kevesebb Mercedest vettek Kínában, mint egy évvel korábban! Az év elején folytatódtak a kedvezőtlen tendenciák: az első három hónapban -12% volt a Mercedes eredménye, miközben a BMW 7,5%-os, az Audi pedig 14%-os növekedést produkált.
Mit segíthet ezen egy álruhás főnök körútja? Vajon hogy nem ismerik fel a kínai kereskedők az álruhás fehér főnököt? Rejtély! Hubertus Troska mindenesetre a sanghaji autóvásáron bejelentette, hogy évente 50 új elárusító helyet nyitnak Kínában. Jelenleg ugyanis csak 260 helyen lehet Mercedest vásárolni a hatalmas országban, míg a korábban eszmélő Audi és BMW 300-nál több boltot üzemeltet. Vetélytársaihoz hasonlóan a Mercedes is megpróbálkozik azzal, hogy társul egy helyi céggel. A Volkswagen már évtizedek óta otthon van Sanghajban, ahol kínai partnerével együtt az ország egyik vezető autógyárának számít. A későn eszmélő Mercedes a pekingi autógyárral/BAG/ kötött megállapodást, néhány típust már Kínában gyártanak. A Mercedes megvette a kínai cég részvényeinek 12%-át, így a vegyes vállalkozás eredményében közvetlenül is érdekelt.
Szakértők szerint a Mercedes azért veszítette el uralkodói pozícióját a világ luxusautó piacán, mert későn ismerte fel a kínai piac jelentőségét. Stuttgartban úgy gondolták, hogy a kínai jövedelmekből még jó ideig nem futja Mercedesre. Tévedtek! Ezt már a központban is belátták, ezért is neveztek ki új főnököt Kínába. Sikert arat-e az új Mercedes főnök, aki álruhás kalandozással kezdi pályafutását a Mennyei Birodalomban? Senki sem tudja, de abban minden szakértő megegyezik: a luxusautók globális versenyében csakis az nyerhet, aki Kínában győzni tud! Márpedig a Mercedes már régen elveszítette trónját a BMW-vel szemben, és a legutóbbi időben a harmadik helyre szorult a kínai piacot kiválóan ismerő Audi mögött.
Német „nagyok” kíméletlen versenye – Mercedes főnök álruhában, Kínában
Kína, Peking – “Közvetlen kapcsolatot akarok az autókereskedőkkel! Ezért álruhában körüljárom azokat a boltokat, ahol Mercedest árulnak Kínában!” – mondta Hubertus Troska, a Mercedes vadonatúj főnöke Kínában.
(Visited 1 times, 1 visits today)