A világviszonylatban is gyors ütemben, alig néhány év alatt megvalósuló tengeri kikötőbe elsősorban Kazahsztánból, Türkmenisztánból várják a tengeri úton érkező szállítmányokat. A terv megálmodói ugyanakkor Kínával, mint fő kikötőhasználóval is számolnak. A kikötőn keresztül Azerbajdzsánba érkező áru innen kerül majd továbbításra – elsősorban vasúton – a Kaukázus más államaiba, Törökországba és Nyugat-Európába. A projekthez kapcsolódó, egyéb szállítási kapacitásokat bővítő, infrastrukturális beruházásokon már most is számos külföldi vállalkozás dolgozik.
A Világbank támogatásából is megvalósuló elképzelésről a bank azerbajdzsáni képviselője elmondta, hogy az nem egyszerűen csak egy kelet-nyugati közlekedési folyosó kulcseleme, hanem egy olyan határátkelő is, ahol a két régió közötti vámeljárásokat is végre kell hajtani.A kikötőhöz egy logisztikai és közlekedési központ is kapcsolódni fog. Összhangban a vasúti közlekedés diverzifikálásának azeri elképzelésével, újjáépítik és modernizálják a Baku-Boyuk-Kesik és a Baku- Yalama vasúti vonalakat. Ezzel egy időben üzembe helyezik a Baku-Tbiliszi-Karsz vasútvonalat, illetve új vasúti kocsik beszerzése is megvalósul, adta hírül a News.az.
(Visited 1 times, 1 visits today)