Ez a japán autógyár 500 ezerre akarja emelni eladásait Délkelet-Ázsiában 2017-re. Ez a jelenlegi eladások kétszerese! A Toyota Indonéziában nyomul, a Bridgestone gumigyártó óriás szintén Thaiföldön épít új technológiai központot.
Miért e hirtelen lelkesedés? Miért vezetett az új japán kormányfő első útja épp Délkelet-Ázsiába? Egyrészt mert a hazai piac továbbra is morózus, a fő partner, Kína pedig kifejezetten ellenséges. A szigetvita miatt a japán menedzserek immár nem szívesen látott vendégek a Mennyei Birodalomban. Ami még rosszabb: a vásárlók egy része bojkottálja a japán árukat Kínában!
Így Délkelet-Ázsia nagyon felértékelődött, annál is inkább, mert idén a várható gazdasági növekedés ebben a térségben 5,9% lesz. A japánokat persze itt sem kedvelik túlságosan, hiszen második világháborús szereplésükre emlékeznek sok országban. Ezért a japán menedzserek igazi kedvence a térségben Thaiföld, ahol nincsenek kínos emlékek, viszont a degeszre tömött japán pénztárcák már évtizedek óta megteremtették a vendégfogadás optimális körülményeit. Ma Bangkokban rengeteg a japán étterem, iskolák is vannak. A vörös lámpás negyedben pedig japánul beszélő lányok várják az üzleti ügyek stresszes világát feledni vágyó japán menedzsereket…
Japán óriásai újra felfedezik Délkelet-Ázsiát
Japán, Tokió – A Honda autógyár 476 millió dolláros autógyárat épít Thaiföldön, ahol tavaly eladásai rekordot döntöttek. Az új gyár évente 120 ezer autót állít majd elő. A Nissan 370 millió dollárt költ ugyanerre a célra Thaiföldön.
(Visited 1 times, 1 visits today)