A harmadik helyen a Volkswagen végzett: 9,1 millió járművet adott el tavaly és ez 11%-os növekedés.
A General Motors évtizedeken keresztül a világ első számú autógyára volt, ám 2008-ban elveszítette a koronáját. Ezt 2011-ben csak a rendkívüli időjárás miatt szerezte vissza a japán Toyota- tól. Szakértők szerint idén is marad ez a sorrend: a Toyota lesz az első, a General Motors a második és a német Volkswagen a harmadik. A Toyota legfőbb külföldi piaca az Egyesült Államok, az ott értékesített autók 70%- át amerikai Toyota gyárakban állítják elő. Egyetlen sötét felhő van a Toyota egén, ez pedig a kínai- japán viszony. A szigetvita miatt csökken a japán áruk iránti kereslet Kínában, pedig ma már ez a világ legnagyobb autós piaca. A General Motors és a Volkswagen jó eredményeit elsősorban a kínai piacon érte el, de ezzel is csak az ezüst és a bronzérmet szerezte meg az aranyérmes japán Toyota mögött.
A Toyota újra a világ csúcsán: a japán autógyár visszaszerezte az első helyet a GM-től
Japán, Tokió – 9,7 millió személy és teherautót adott el a Toyota tavaly és ezzel messze megelőzte 2011 bajnokát, a General Motorst. 2011-ben cunami volt Japánban és árvíz Thaiföldön, emiatt a Toyota a második helyre szorult amerikai vetélytársa mögött. Idén viszont sikerült 22% -kal növelnie az eladásait, míg a General Motors mindössze 2,9%-os forgalomemelkedést ért el.
(Visited 1 times, 1 visits today)