A módszer meglehetősen egyszerű: olcsóbban kínálják ugyanazt a technikai színvonalat, mint a japánok vagy a dél-koreaiak.
Az amerikai fogyasztók csak jól járhatnak ezzel, hiszen a kínai készülékek 30%-kal olcsóbbak- állapítja meg a Bloomberg. A világ legolvasottabb gazdasági portálja szerint egy kínai LED televízió, amelynek beépített internetes kapcsolódása illetve Wi Fi-je van, 700 dollárba kerül az amerikai piacon. A japán Toshiba ugyanakkor 899 dollárért kínálja ugyanezt. A dél-koreai Samsung a legdrágább:997 dollár!
Nem minden az alacsony ár – érvel a dél-koreai LG képviselője Las Vegasban. Finoman arra célozva, hogy a kínai technika megbízhatósága és színvonala azért még nem minden tekintetben versenyképes a dél-koreai vagy japán cégekkel. Ugyan már- válaszolja erre a kínai Hisense amerikai eladási menedzsere: nem reklámozzuk azt, hogy Made in China! A vevőket az érdekli, hogy mit kapnak a pénzükért! Nálunk pedig olcsóbban megkaphatják ugyanazt…
Nemcsak a televíziók piacán nyomulnak a kínaiak Las Vegasban: a Huawei fizette például a hagyományos nagy sajtóreggelit! Az a nagy kínai elektronikai cég, melyet Washingtonban sokan gyanúsnak tekintenek, mert alapító főnöke valaha a hadsereg egyik kutató laboratóriumát vezette ezredesi rangban. Az utóbbi időben a Microsoft szponzorálta a nagy sajtóreggelit a világ legnagyobb elektronikus vásárán. De minthogy most a Microsoft visszalépett, így a kínai Huawei láthatta vendégül a sajtót Las Vegasban, a világ legnagyobb elektronikai vásárán.
A kínaiak kiütik a japán és a dél-koreai vetélytársakat az amerikai televíziós piacon?
Kína, Egyesült Államok – Las Vegasban, a világ legnagyobb elektronikai vásárán a kínai Hisense foglalta el a Microsoft szokásos helyét. Az amerikai óriás nem jött el, mert neki nem jó a január… Bezzeg ott van a TLC, a Hisense nagy kínai vetélytársa, amely máris benne van az első ötben a világ tévégyártó óriásai között. Most ki akarják szorítani a japán és a dél-koreai vetélytársakat.
(Visited 1 times, 1 visits today)