Amikor 21 évvel ezelőtt Ratan Tata került a legendás indiai ipari birodalom élére, a Tata Művek nehéz helyzetben volt. Indiában ugyan uralta piacot, de minden ágazatban leszálló ágba került. Ratan Tata új üzleti filozófiát honosított meg. A technikai fejlesztést összekapcsolta a világgazdaságba való bekapcsolódással. Az eredmény lenyűgöző. A Tata termékek az indiaiak hétköznapjaiban folyamatosan jelen vannak: a Tata termeli az áramot, e cég gyártja az épületek fémszerkezetét, az autóbuszokat, a személyautókat, a teherautókat, de már a mindennapi élelmiszerek is Tata márkájúak: híres tikka massala fűszerkeveréktől a teákig. És közben a Tata művek nyolcvan országra terjesztette ki tevékenységét. Ma a Tata a világ második teatermelője és forgalmazója, negyedik teherautó gyártója, és a tíz első között van acélgyártásban. De a szellemi tőke exportjában is élen jár, hiszen a Tata technológiai tanácsadó cége negyvennégy országban van jelen és olyan világhírű vállalatokkal működik együtt, mint az Airbus vagy a Carrefour. Három éve alkották meg a szegények autóját, az 1500 euróért piacra dobott Nanot. Ez Indiában eleinte nem aratott sikert, de Ázsia más országaiban már nagyon kelendő és tervezik a korszerűsített változat európai exportját, már némileg magasabb áron. Ratan Tatát tehát méltán választották többször is India legbefolyásosabb üzletemberévé. Most 75 évesen a visszavonulásáról döntött és átadja a cég vezetését a nála több mint harminc évvel fiatalabb Cyrus Mistrynek, akivel távoli rokonságban is áll. De az utód kiválasztásában a döntő Cyrus Mistry szakmai tapasztalata volt, hiszen már hosszú évek óta a Tata Motors szűk felső vezetésének tagja. Ratan Tata már tavaly novemberben bejelentette, hogy 2012 végén neki adja át a vezetését (RFI)
Vezetőváltás a legnagyobb indiai gazdasági birodalom, a Tata Művek élén
India, Mumbai – A 75 éves Ratan Tata a 30 évvel fiatalabb Cyrus Mistrynek adja át a cég vezetését.
(Visited 1 times, 1 visits today)