Mindezzel együtt a középkategóriás autók játszanak továbbra is kiemelkedő szerepet. A kínaiak többsége olyan autót engedhet meg magának, melynek ára 80 ezer és 250 ezer jüan között van. Ez euróban 10-31 ezer. A drágább kategória dinamikusabban nő majd, mind többen vásárolnak terepjárót. A 250 ezertől 800 ezer jüanig terjedő kategória mind több kínai polgár számára lesz realitás. Ez euróban 31-100 ezer.
Kína csakugyan az autókereskedők álma lenne? Valóban minden a lehető legjobban menne a lehető világok legjobbikában? Korántsem! A jelentés felhívja a figyelmet arra, hogy túl nagy kapacitások vannak máris a kínai autóiparban, miközben mindenki Kínában akar eladni, hiszen a fejlett országok piaca dögrováson van. Másrészt a kínai konjunktúra kiszámíthatatlan, senki sem tudhatja, hogy milyen ütemben nőnek a jövedelmek és milyen lesz a hitelrendszer. Végül itt a telítettség problémája: sok nagyvárosban máris korlátozni kell az új autók eladását, mert egyszerűen nincs hely a számukra és a környezetszennyezés katasztrofális következményekkel jár. Kína sok nagyvárosában már ma is nehéz levegőt venni, ezért Pekingben, Sanghajban és Kantonban évente kisorsolják az új rendszámokat. A jövőben sok nagyváros követheti a példát és emiatt lassulhatnak az eladások a világ legnagyobb autópiacán, Kínában.
Kína az autókereskedők álma: tavaly 14 millió, 2020-ban 22 millió autó kel majd el
Kína, Peking – Kína már ma is a világ legnagyobb autópiaca, és ez a szerepe még nőni fog 2020-ig- állapítja meg az igen befolyásos McKinsey amerikai iroda jelentése. Az éves növekedés lassul ugyan, de még így is 8% lesz. A piac egyre jobban hasonlít az amerikaira vagy az európaira: egyre több kínai vesz majd drága autót egész egyszerűen azért, mert telik rá …
(Visited 1 times, 1 visits today)