A magas jen árfolyam miatt az Amerikában dollárért eladott autó direkt veszteséget jelent, ha az eredményt jenben számítják ki Japánban. Végképp vége a Suzuki több évtizedes szereplésének az amerikai piacon? Szó sincs róla! Csak a Suzuki autók fejezik be pályafutásukat, a Suzuki motorok és motorcsónakok maradnak, sőt a japán cég reményei szerint tovább terjeszkednek is.
Mi lesz a Suzuki kisautókkal?- teszi fel a kérdést a japán sajtó. Szakértők szerint a harmadik világ a kisautók piaca. Ott ráadásul autót gyártani is érdemes, így a magas jen árfolyam kisebb gondot okoz. A japán lapok példaként hozzák fel Indiát, ahol a Maruti-Suzuki piacvezető autó és az eladások gyorsan nőnek. A japán autógyárak különben is egyre jobban koncentrálnak a harmadik világra, hiszen ott az eladások dinamikusan nőnek, míg Észak-Amerikában vagy Európában a piac stagnál vagy egyenesen csökken.