A hetvenes-nyolcvanas évek televíziós piacvezetője, mostanság nehéz időket él át. Persze nincs egyedül, hiszen ma már a többi, hagyományosnak számító ágazatban korábban vitézkedő japán elektronikai cégek is szenvednek az okostelefonok és a táblagépek okozta versenytől. De még nem is olyan régen, a Panasonic abban bízott, hogy nyereségesen zárhatja a folyó pénzügyi évet. A legfrissebb üzleti adatok azonban az optimizmus mérséklésére késztették a cégvezetést. A most közzétett becslés szerint ugyanis, a korábban vizionált 50 milliárd jenes nyerség helyett, 750 milliárd jenes, 9,6 milliárd dolláros veszteség lesz a jövő márciusban záruló pénzügyi év végső mérlege. Mindebben szerepet játszik a hagyományos, tehát az európai és amerikai piacok beszűkülése, valamint a régóta túl erős jen is. De a Panasonic esetében az is fontos tényező, hogy a legújabb piaci igényekhez való alkalmazkodás költségei sokszorosan, 11-szeresen múlják felül az eredetileg kalkulált összeget. (BBC)
Panaszkodik a Panasonic is
Japán, Tokió – A tv piac egykori japán éllovasa veszteségesre módosította korábbi, nyereséget prognosztizáló előrejelzését.
(Visited 1 times, 1 visits today)