India vasúti hálózata meglehetősen elavult, jó része még a brit gyarmati időkben épült. A leggyorsabb pálya Új-Delhi és Bhopal között van, de itt is ” csak” 150 km/ óra a maximális sebesség. Ugyanakkor óriási az igény a vasútra, hiszen a lakosság többsége nem tudja megfizetni a repülést.
A szupergyorsvonatok pályáinak kiépítése horribilis terhet jelenthet a költségvetésnek. Az indiai kormány mégis úgy gondolja, hogy megéri, hiszen az 1,2 milliárd lakos mobilitása exponenciálisan növekszik. Ma 18,5 millióan szállnak vonatra naponta, de ez a szám megkétszereződhet 10 éven belül. Ráadásul mind több az utasok között az üzletember, akinek az idő pénz, és hajlandó többet fizetni, ha gyorsabban célba juthat. Az sem kerülte el az indiai kormány figyelmét, hogy Kínában a gazdasági növekedés lassulását a kínai kormány úgy próbálja fékezni, hogy nagy pénzeket fektet a vasúti hálózat fejlesztésébe.
A baj az, hogy Indiában a hálózat igen elavult, mert a karbantartásra nem fordítottak figyelmet. Így évente 28 ezer ember hal meg a vasúton. Csak nagyobb balesetből tavaly több mint 300-at jegyeztek fel. 15 ezer ember úgy veszítette életét Indiában, hogy gyalogosan próbált átvágni a síneken, és a vonat elgázolta őt. Innen nézve a szupergyorsvonatok még nagyon messze vannak, de ” valamikor el kell kezdeni ezt is!”- nyilatkozta egy kormánytisztviselő Új-Delhiben a Hindustan Timesnak.
Szupergyorsvonatok kezdetben csak szuper lassan haladhatnak Indiában
India, Új-Delhi – Francia, japán és német céggel tárgyal az indiai kormány szupergyorsvonatok importjáról. Ezek a vonatok 325 km/ óra sebességgel haladhatnak, ám Indiában a leggyorsabb pálya is csak a 150 km/ óra sebességet teszi lehetővé. A hatalmas országban naponta 18,5 millió ember száll vonatra!
(Visited 1 times, 1 visits today)