5500-an dolgoznak a Renault dél-koreai gyárában, Puszan városában. A gyár elvben képes lenne 300 ezer autót termelni egy évben, de idén valószínűleg csak 180 ezret állít elő, mert a termékeire nincs kereslet. Nincsenek ugyanis új modellek a rendkívül igényes hazai piacon, ahol a nemzeti márkák eleve versenyelőnyt élveznek. A Renault júliusban jelentette be, hogy jelentős összeget fektet be a gyárba, hogy az Nissan terepjárókat gyártson a jövőben. A japán Nissan a Renault fő szövetségese Ázsiában. Dél-Koreában a Samsung a fő partner, de az autóiparban ez nem jelent olyan sokat, mint mondjuk a mobil telefonok piacán. A Hyundai- Kia páros a hazai piacon verhetetlennek látszik.
A dolgozók előnyös feltételekkel távozhatnak: aki már elég régen a cég munkatársa, az megkaphatja kétéves munkabérét. Ezenkívül a francia cég még két éven keresztül fizeti a gyerekek iskoláztatási költségeit.
A Renault az elsők között ismerte fel az ázsiai piac fontosságát Európában, ezért is kötött stratégiai szövetséget a japán Nissan-nal. A Renault jelenlegi elnök vezérigazgatója éveken át a Nissant vezette Japánban. Ám későn vette észre, hogy az autógyártás Ázsiában Japánból áthelyeződött a szárazföldre, mindenekelőtt Kínába és Dél-Koreába. Így fő európai vetélytársa, a Volkswagen megelőzte, és a német cég arra készül, hogy a világ első számú autógyártó óriása legyen, miközben a Renault leépítésre kényszerül Dél-Koreában …
Dél-Korea:a Renault elbocsátja dolgozóinak 15 százalékát
Dél-Korea, Szöul – A francia cég a rossz piaci helyzettel és a szükséges költségcsökkentéssel indokolja a döntést. A Renault eladások 34%-kal csökkentek az idén Dél-Koreában. A dolgozók ” önként ” távoznak, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy rendkívül előnyös feltételekkel válnak meg munkahelyüktől.
(Visited 1 times, 1 visits today)