Erről beszélt egy tanácskozáson az ország gazdasági életet irányító Reformbizottság ipari osztályának vezetője. Csen Bin /Chen Bin/ elmondta, hogy az elmúlt évek viharos növekedése oda vezetett, hogy az autógyárak szinte mindent el tudtak adni. Ez pedig nem serkentette az innovációt, a technológiai fegyelem betartását és a versenyképesség növelését. Pedig Kína 2009-ben megelőzte az Egyesült Államokat és a világ legnagyobb autós piaca lett. Ennek következtében viszont mindenki itt akar eladni, így megnőtt a konkurencia.
Mindeközben Kína nagyvárosai egyre nehezebben birkóznak meg a hatalmas autóforgalommal, ezért több nagyvárosban korlátozzák az új autók vásárlását. Sanghajban már 2000 óta ez a helyzet, de Pekingben is áttértek erre a megoldásra. Ez pl. a kínai fővárosban azt jelenti, hogy több mint egymillió ember vár új autóra, és kevesebb, mint 20 ezer kaphat új rendszámot idén! Legutóbb Kantonban is bevezették az új rendszert, melynek lényege az, hogy a jelentkezők egyfajta rendszám lottó játékban vesznek részt. A szerencsés nyertesek új autóhoz jutnak, a többiek pedig türelemmel vértezik fel magukat Kína nagyvárosaiban: Sanghajban, Pekingben és Kantonban.
Túltermelési válság a kínai autóiparban
Kína, Peking – A kínai autópiacon, amely a legnagyobb a világon, mindenki el akar adni, de a kereslet csökken. A termelés mégis növekszik, mert az autógyárak vezetői az elmúlt évek fejlődéséből indulnak ki: 2010-ben még 32%-kal nőtt az új autók eladása, tavaly már csak 2,45%-kal, idén pedig csökkenés is elképzelhető.
(Visited 1 times, 1 visits today)