„Jelenleg az Állami Vállalatok Minisztériuma, a Kutatási és Technológiai Minisztérium, az Oktatási Minisztérium és az Ipari Minisztérium közösen dolgozik az elektromos autóipar terveinek részletes kidolgozásán” – mondta M.S. Hidayat ipar-ügyi miniszter szerdán.
Hozzátette, hogy akadémikusok, állami és magánvállalatok szakemberei vizsgálják a termelési technológia lehetőségeit, részben más elektromos autók terveinek elemzésével.
Suhari Sargo, autóipari elemző véleménye szerint az elektromos autóknak nagy kihívást jelent majd helyt állni a belső égésű motorokkal szerelt autók által uralt piacon, elsősorban az elektromos autókat kiszolgáló infrastruktúra fejletlensége miatt.
„Problémát jelenthet, hogy jelenleg nem adott egy olyan rendszer, amely az elektromos autók tömeges, gyors feltöltését biztosítani tudná. Ráadásul várhatóan az elektromos autók magasabb áron kerülnek majd forgalomba, mint a benzines, gázolajjal működő hasonló kategóriájú autók” – mondta Suhari.
A kutatási és technológiai miniszter, Gusti Muhammad Hatta tájékoztatása szerint a kormány 10,5 millió USA dollárt költött a kutatásokra négy állami egyetemen. Az Indonéz Tudományos Intézet (LIPI) pedig mintegy 127 millió dollárt kapott egy 16 személyes elektromos minibusz kifejlesztésére.
Az állami vállalatok minisztere, Dahlan Iskan múlt hónapban mutatta be két elektromos autó prototípusát. Ekkor elmondta, hogy többek között indonéz gyártású sportkocsi gyártását is tervezik, melynek ára a jelenleg piacon lévő hasonló modellekhez képest viszonylag alacsony, kb. 159.000 dollár lesz.