Kína gazdasági növekedése lassul, de a külföldi luxuscikkek iránti vágy nem csökken

Kína, Peking –  Két luxuscikkeket gyártó francia világcég is közzétette első féléves jelentését: mind a Pinault, mind pedig az Arnault birodalom jelentős mértékben növelte forgalmát Kínában. A Gucci, amely a kínaiak kedvence lett, és amely a Pinault birodalomhoz tartozik, új központot nyitott Sanghajban. Az Arnault birodalom pedig újranyitotta legnagyobb áruházat Kínában.

 

 

A Pinault birodalomhoz tartozó luxuscikkeket gyártó és exportáló cégek 16, az Arnault birodalomhoz tartozó vállalatok 26%-kal növelték a forgalmukat Kínában, illetve a környező országokban  /Hongkong,Tajvan stb./
A China Dailynek nyilatkozó kínai szakértő elmondta, hogy a kínai gazdaság növekedésének csökkenésével a vásárlók árérzékenyebbek lettek Kínában. Viszont új jelenség, hogy Gucci cipőt vagy francia konyakot már nemcsak Pekingben vagy Sanghajban vásárolnak, hanem az elmaradottabb területeken is.
A kínai elit számára a külföldi luxuscikkek vásárlása státusz szimbólum és erre a nagy külföldi cégek rá is játszanak. Mindig az exkluzivitást hangsúlyozzák illetve azt, hogy a szóban forgó ruhát, cipőt, ékszert olyan emberek viselik, akik az angol királyi család tagjai, az amerikai elit befolyásos képviselői vagy épp világszerte ismert sportolók…
Arról a China Daily cikke nem számol be, hogy Kínában hamisítják a legtöbb Gucci cipőt, francia konyakot vagy épp Rolex órát. Sokan gazdagodtak meg ebből Kínában, de valószínű, hogy az új milliárdosok igazi Guccit, Hennessyt vagy Rolexet akarnak maguknak még akkor is, ha tudják: ez óriási irigységet vált ki egy olyan országban, ahol a lakosság fele még mindig a szegénységi küszöb alatt él a kínai kommunizmus 63. esztendejében.

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez