Megugrott a vásárlási kedv a japán autók iránt az Egyesült Államokban

Japán, Egyesült Államok – Az elemzők az egész japán gazdaság szempontjából biztató jelnek tekintik a Toyota és a Honda látványos amerikai sikereit.

 

 

Pedig tavaly ilyenkor még mindenki borúlátó volt. A nagy japán autógyárakat „földre vitték” a hazai természeti katasztrófák, a földrengés és a cunami. Aztán ősszel jött az árvíz Thaiföldön, ahol ugyancsak sok üzemet működtetnek a nagy japán autógyárak. Az eredmény lesújtó volt, amihez hozzájárult az amerikai gazdaság csak nagyon lassú éledezése is. De az idei év elején már érzékelhető volt, hogy az amerikai fogyasztói bizalom jóval gyorsabban áll helyre, mint például az európai. Japánban és Thaiföldön gőzerővel hozták helyre a károkat és újra beindult az autógyártás. A júniusi adatok szerint, éves bázison, a Toyota amerikai eladásai 60, a Honda eladásai 49 százalékkal nőttek. Hozzájuk képest viszonylag szerény a Nissan 28 százalékos növekedése. Persze az európai márkák is jól teljesítenek Amerikában, a Volkswagen például 34 százalékkal értékesített több autót, mint tavaly ilyenkor, de a Ford javulása csak 15 százalékos. Az elemzők szerint a japán autók iránti nagyobb kereslet azzal is magyarázható, hogy kedvezőbb hitelfeltételekkel kínálják őket, mint az amerikai vagy az európai modelleket. (BBC)

 

(Visited 1 times, 1 visits today)

Szóljon hozzá ehhez a cikkhez