A névhasználati vita azért alakult ki, mert a Proview nevű kínai- tajvani cég beperelte az amerikai óriást, hogy jogtalanul használja az iPad nevet Kínában. Az Apple arra hivatkozott, hogy megvette a globális névhasználati jogot ettől a cégtől még 2009-ben. Csakhogy a globális jog nem terjed ki Kínára …
A kínai-tajvani cég eredetileg 400 millió dollárt kért, de végül belement a 60 milliós ajánlatba, mert komoly pénzügyi nehézségei vannak. Az Apple-nek viszont bőven van pénze, és fontosnak tartja, hogy az Ipad-hez ne a feketepiacon jussanak hozzá a kínai vevők.
Az Apple második legfontosabb piaca Kína az Egyesült Államok után. Már többmillió Ipad van forgalomban, de a kínaiak a készülékeket vagy Hongkongban szerezték be vagy az interneten vásárolták. Ezentúl lehetséges lesz, hogy a Kínában gyártott Ipad-ek az Apple boltokban is kaphatók legyenek a kínai nagyvárosokban.
(Visited 1 times, 1 visits today)