A sztrájk azért kezdődött, mert az Air Indiával 2007-ben fúzióra lépett Indian Airlines pilótáit is kiképzik a hamarosan forgalomba álló Boeing 787-es gépek vezetésére. Az Air India pilótái szerint azonban erre csakis ők lennének jogosultak, hiszen a „Dreamlinereket” még a két társaság egyesülése előtt rendelték. Végül már 400 pilóta sztrájkolt annak ellenére is, hogy több mint százat közülük időközben elbocsátottak. Most azonban kirajzolódóban van valamilyen megoldás, miután az új-delhi fellebbviteli bíróság is törvénytelennek minősítette a sztrájkot, jóváhagyva az első fokon korábban megszületett döntést. A sajtóhírek szerint a pilóta szakszervezet hamarosan a munka felvételére hívja fel tagjait. A bíróság ugyanakkor felszólította az Air India vezetését, hogy kezelje megértéssel a 101 elbocsátott pilóta ügyét. Vagyis elképzelhető, hogy visszaveszik őket. A hatvan napja tartó sztrájk miatt rengeteg járatot kellett törölni, a veszteség csaknem kétszáz millió dollár. De ez csak „csepp a tengerben”, hiszen az Air India már évek óta csődközeli állapotban van és csak a kormány nagylelkű támogatása tartja életben. Idén év elején hatmilliárd dolláros pénzügyi „mentőövet” kapott az indiai nemzeti légitársaság. (BBC)