Ha csak kizárólag a „Cola műfajt” nézzük, jelenleg a Coke még a nagy versenytárs, a Pepsi mögött kullog az indiai piacon. A világ második legnépesebb országában ugyanis a Pepsi Cola piaci részesedése 15%, a Coca-Coláé pedig csak 9. De a két cég más italokat is gyárt. És ha az összes üdítőt beszámítjuk, már a Coca-Cola a piacvezető 58 százalékkal, a Pepsi 38 százalékával szemben. Indiában különösen népszerű a Thums Up és a Sprite, e két szénsavas italból adnak el a legtöbbet. A Coca-Cola egyébként már korábban jelezte, hogy nagy beruházásokra készül Indiában. De akkor még csak kétmilliárd dollárról volt szó. A most bejelentett összeg ötmilliárd, vagyis messze felülmúlja a várakozásokat. Ez vélhetően összefügg azzal, hogy az idei év első negyedében a Coca-Cola cég által forgalmazott italok fogyasztása húsz százalékkal megugrott abban az Indiában, ahol ugyanebben az időszakban az elmúlt tíz év legalacsonyabb, mindössze 5,3 százalékos általános növekedési mutatóját regisztrálták. (BBC)